Lyhimmillään uutta asfalttia loihditaan 50 metrin matkalle ja pisimmillään 610 metriä. Pisimmän yhtenäisen pinnan saa Utsurintie.
Valtaosa päällystyskohteista on keskustan alueella, mutta työpäällikkö Esa Aronojan mukaan kohteita pyritään valikoimaan tasapuolisesti ympäri kaupunkia.
– Nämä nyt asfaltoitavat kadut ovat huonokuntoisimpia. Osasta on tullut kuntalaisilta palautetta ja osan olemme itse ottaneet mukaan päällystysohjelmaan. Pyrimme määrärahojen puitteissa kuuntelemaan kuntalaisia siinä, missä teitä pitäisi kunnostaa.
Aronojan mukaan korjausvelkaa on niin paljon, etteivät määrärahat riitä kuin murto-osaan kunnostustarpeesta.
Turuntietä ja Tampereentietä päällystetään kahdessa osassa yhteensä 800 metrin matkalta. Päällystettä ajetaan muutaman sadan metrin matkalle väylän kumpaankin päähän, Ely-keskuksen vastuulla olevalle tieosuudelle asti.
Ely-keskus asfaltoi Lapidukselta lähtevää tieosuutta hiljattain, mutta Karhulan päässä Ely-keskus ei ole uusimassa päällystettä. Kaupungin päällystyskohteet eivät liity Ely-keskuksen päällystysohjelmaan.
Nahinlahden alueella pintaa syntyy niin ajoväylälle kuin kevyen liikenteen väylälle, kumpaankin 400 metriä.
Alastaron päällystyskohteita ovat Puusepäntieltä lähtevä kevyen liikenteen väylä, Kirvesmiehentie, Menninkäisentie, Värjärintie ja Vänniläntie.
Hirvikoskelta päällystysohjelmaan on valittu Niittytie.
Katujen päällystykseen on varattu 330 000 euron määräraha tälle vuodelle. Euroja on käytettävissä sama määrä kuin viime vuonna. Kadut asfaltoi Super Asfaltti oy.