Loimaalle ostetaan näkyvyyttä

0

LOIMAAN kaupunki on mukana hankkimassa näkyvyyskampanjaa asuinpaikkamarkkinointia ja loimaalaisen osaamisen esiintuomista varten.
Näkyvyyskampanja hankitaan Sanoma Media Finlandilta 29 562 euron hintaan (alv. 0). Viranhaltijapäätöksen mukaan kaupungin maksuosuudeksi arvioidaan jäävän noin puolet kustannuksista riippuen siitä, montako kumppaniyritystä lähtee mukaan.
Kampanjan hinta muodostuu kahden viikon jaksoista digimarkkinointia, kahden viikon jaksoista videokampanjaa Ruudussa sekä Helsingin Sanomien mainoksesta.
Viranhaltijapäätöksen mukaan hankintapäätöstä tehtäessä seitsemän yritystä oli sitoutunut mukaan, joskin kumppaniyritysten kartoittaminen oli yhä kesken. Kumppaniyritykset osallistuvat näkyvyyskuluihin yritysten henkilöstömäärän mukaan määräytyvällä maksulla, joka on 500–1 500 euroa.

Kaupungin viranhaltijapäätöksessä hankintaa perustellaan muun muassa sillä, että viime vuoden asumisen teemavuoden kampanja oli onnistunut ja toi hyvää näkyvyyttä Loimaalle ja mukana olleille yrityksille.
Tälle vuodelle on varattu erikseen markkinointirahaa, jolla toteutetaan tapahtumia vuoden aikana. Pääkampanjaksi on valittu tuotteita valmistavien yritysten kanssa yhteistyönä toteutettava kampanja.
Suorahankintaa edelsi monikanavaisten näkyvyyskampanjoiden hintavertailu Sanoma Media Finlandin ja Bauer Median kesken.