Bussimatkasikin näkyy pitkälle

0
LL Arkisto

Loimaan Lehteen yhteyttä ottanut henkilö purnasi junavuoroja. Tai oikeastaan niiden puutetta.

Sattumalta saimme samaan syssyyn yhteydenoton myös bussivuoroista. Ne ovat esimerkiksi kantatie 41:llä vähentyneet (LL 19.10.).

Tarjolla on kehäpäätelmää – kun matkustajia ei ole tungokseksi asti, ja joillakin vuoroilla vielä vähemmän jos yhtään, vuorot vähenevät. Kun vuorot vähenevät, matkustajat eivät löydä joukkoliikenteestä sopivia vaihtoehtoja matkoilleen ja käyttö vähenee entisestään.

Korona-aika muutti myös joukkoliikenteen käyttöä – etätyö lienee osin syynä myös siihen, että matkustajamäärät eivät seutuliikenteessä ole palautuneet pandemiaa edeltäneelle tasolle.

Loimaan kauppa ja palvelut -yhdistys lanseerasi alkusyksystä Palvelutakuun kertomaan paikallisten liikkeiden hyvästä palvelusta.

Yritykset voivat viestiä laadukkaasta palvelusta esimerkiksi liimaamalla kampanjatarran tiloihinsa.

Välillä meidän kuluttajien on hyvä kysyä myös itseltämme, millainen tarra meidän rintapielessämme mahtaisi keikkua – ”Joskus ja jouluna paikallisia palveluita”? ”Ihan sama”? ”Jos on pakko”?

Ketään yrittäjää ei voi velvoittaa ylläpitämään eikä yhteiskuntaa tukemaan laajaa palveluvalikoimaa vain siksi, että jos kumminkin jollekin tulisi mieleen joskus niitä käyttää.

Jokaisen käytöksellä ja kulutuksella on omaa elämää laajempi vaikutus.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän